A kényszerűen ránk szakadt online oktatás során tanítóként, szülőként is megtapasztalhattuk, milyen nagy segítség volna egy online feladatbank.
A tanitonline.hu és a Winkler Márta által 1988-ban alapított Kincskereső Iskola elkötelezett híve a korszerű pedagógiai kultúra terjesztésének. A tanulók egyéni sajátosságaihoz való alkalmazkodás, ami egy évtizede jellemzően még csak az alternatív iskolákat foglalkoztatta, mára az alsó tagozatos oktatás egyik központi kérdésévé vált.
Ha tudjuk, hogy a frontális oktatás hagyományos formái mellett a 21. században ez már éppúgy elengedhetetlen része a korszerű iskolának, mint a digitális eszközök, ha mégis úgy érezzük,
- hogy ebben magukra maradtak a tanítók, miközben a differenciálás kényszere egyre szorítóbb,
- hogy nincs mihez nyúlni,
- hogy égetően hiányzik egy feladatbank, melyben a Nat képességfejlesztési céljainak megfelelő rendszerezésben jelennek meg az egyes gyerekek fejlődésének támogatására alkalmas feladatok,
ha szülőként úgy érezzük,
- hogy „a feladat” gyakran túl nehéz vagy túl könnyű gyermekünk számára,
- hogy jó volna valahogy mégis segíteni,
akkor nincs mire várni;
HOZZUK LÉTRE KÖZÖSSÉGI ÖSSZEFOGÁSSAL A TANÍTÓK ÉS SZÜLŐK SZÁMÁRA IS VALÓDI SEGÍTSÉGET NYÚJTÓ ONLINE FELADATBANKOT!
Hogy végre ne csak szlogen maradjon: “nem tankönyvet, hanem gyereket tanítunk.” Hogy könnyen és gyorsan személyre szabott feladatsorokat állíthassanak össze bárhol, bármelyik kisiskolás számára. Mert a tanulás egyik legfontosabb feltétele, hogy a kijelölt feladat összhangban legyen a tanuló adott területen meglévő tudásával.