HA ILYEN FONTOS, AKKOR MIÉRT NEM FIGYELNEK A TANÍTÓK JOBBAN A GYEREKEK EGYÉNI SZÜKSÉGLETEIRE, HALADÁSI TEMPÓJÁRA?                                                                                                           

♦ Mert a munkaidő- és tartalmi szabályozás, valamint az ellenőrzési rendszer is ennek ellenében hat…

♦ Mert minden eddiginél kevesebb idejük és energiájuk marad ilyesmire…

♦ Például, mert 2013 óta a heti óraszámuk 21-ről 26-ra emelkedett, s míg 2013-ig ebbe minden, a gyerekek körében végzett munka beleszámított, azóta semmiféle ügyelet, és a heti 32 órát meg nem haladó eseti helyettesítés sem számít bele…  

♦ Mert miközben a differenciálás kényszere egyre szorítóbb, a megvalósításban magukra maradtak:

  • nincs mihez nyúlni,
  • égetően hiányzik egy feladatbank, melyben a Nat képességfejlesztési céljainak megfelelő rendszerezésben jelennek meg az egyes gyerekek fejlődésének támogatására alkalmas feladatok.